VILLKOR & REGLER

KLARNA VILLKOR

Klarna checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

ANDRA VILLKOR

Leverans och transport
Vänligen kontrollera att leveransuppgifterna såsom adress och telefonnummer stämmer innan du slutför köp. Det går tyvärr inte att ändra dessa uppgifter efter att beställningen blivit packad.

Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
Leverans med speditör “Bring”
Fast pris 99 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Leverans inom 2-3 dagar till din adress.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 2-3 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Försäljningsvillkor
Dessa försäljningsvillkor gäller vid försäljning och leverans inom Sveriges gränser till företag inom branschen. Priserna är angivna i svenska kronor exkl. moms med reservation för prisändringar. Vid försäljning och leverans inom övriga EU och utanför EU förbehåller vi oss rätten att tillämpa andra villkor. Vänligen kontakta oss för närmare besked om på vilka villkor sådan försäljning och leverans kan ske.

Användning första gången
Observera även bruksanvisningen för produkten vid första användningstillfället. Viktigt att följa t.ex. rekommenderad uppladdningstid.

Handhavandefel
Fel som uppstår vid handhavande av produkten, så som att produkten tappas av kunden omfattas inte av garantin.

Upptäckt av fel på produkten
Om du upptäcker ett fel på produkten direkt när den plockas upp ur kartongen ska du INTE använda produkten! Vid reklamation meddela oss omgående (inom 24h från inköpstillfället) att produkten är felaktig.

Skötselråd
Följ alltid produktens medföljande bruksanvisning. Viktigt att produkten sköts enligt bifogad instruktion. Läs mer om skötselråd och garanti för respektive produkt på vår hemsida.

Returer & Reklamationer
Överenskommelse i butik, via telefon eller mail skall alltid ske. Därefter skall alla returer, reklamationer eller byten sändas till oss på avtalat sätt. Du erhåller då ett returordernummer som skall anges i försändelsen. Bifoga alltid en kopia på inköpsfakturan och var vänlig ange orsak till reklamationen, bytet eller returen så utförligt som möjligt. Frakter i samband med byten eller returer betalas av kund. Alla returer måste skickas i originalförpackning. Vid godkänd reklamation återbetalas alla era utlägg för frakter, om de skickats enligt våra överenskommelser. Vid återköp debiteras vår faktiska fraktkostnad för utleveransen. Om varan är synligt skadad vid leverans skall du direkt reklamera till transportören, annars i efterhand. Har vi levererat fel vara eller att färgnyansen inte stämmer är det du som skall meddela oss omgående så vi kan rätta till vårt misstag. Självklart byter vi varan utan någon kostnad för dig. Du kan aldrig kräva oss för kostnader eller utebliven förtjänst vid felaktig/försenad leverans. Returer skall göras senast 14 dagar efter leverans.
Klicka här för en blankett att fylla i för retur eller reklamation. Fyll i på skärmen och skriv ut eller skriv ut och fyll i med penna.

14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera fraktskadat eller defekta varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Nätbutiken
Presenter och eventuella rabatter eller rabattkoder måste du som kund välja i nätbutiken samtidigt som ordern görs. Det går inte att få presenter eller rabatter i efterhand.

Integritetspolicy (GDPR)
Vi tar alltid hand om dina personuppgifter på ett så säkert sätt som möjligt och hanterar aldrig mer information än vad vi behöver för att leverera bra tjänster och produkter. För att kunna handla hos oss behöver du godkänna att vi hanterar dina personuppgifter.

Miljöansvar
Alla våra produkter är tillverkade enligt GMP standard och registrerade hos Läkemedelsverket. Vi är anslutna till REPA. Genom att betala förpackningsavgifter fullgör vi de krav som ställs enligt förpackningsförordningen för återvinning och källsortering.

Övrigt
Vid frågor, tveksamheter eller problem, hör alltid av er till oss. Reservation för tryckfel och eventuella prisförändringar.